tisdag 1 december 2009

Dagens..

Bästa: December är här. Trista, mörka november är borta. Det är fortfarande mörkt och trist javisst, men december är ju kantat av diverse fester att se fram emot. Like it alot. Gillar även att det låg en chokladkalender på mitt skrivbord när jag kom till jobbet idag.

Nja: Julpynt. Ok för någon stjärna i fönstret och en eller annan elljusstake. Det är lite mysigt. Men jag vägrar att ha 100 tals tomtar utspridda lägenheten, eller, ännu värre, julgardiner. För mig är julstämning icke synonymt med att inreda som man vore 75 år. Gardiner med tomtar är aldrig god smak, inte ens i december.

Obekvämaste: Står i hissen på väg hem från jobbet. Våningen under hoppar en man i 35 års åldern på. Precis när dörrarna stängs börjar hans mobil ringa. Den ringer och ringer och han gräver i sin portfölj för att hitta den. Inte så farligt, om det inte varit för att denna man hade valt att ha samlagsljud som ringsignal. Nej, jag tycker inte om att åka åtta våningar, med en främmande man, i en ganska liten hiss, ackompanjerad av stön och skrik.

Idiot: En gubbe med käpp som valde att gå rakt ut i gatan, mellan två parkerade bilar, när jag kom cyklande i ganska hög fart. Hade inte en chans att stanna, men är jag försökte undgå att köra rakt in i honom, cyklade jag omkull, med Lova på cykeln. Vi kunde dött båda två, men gubben ansåg att det var mitt fel och sa åt Lova som grät att uppföra sig. Jag försökte förklara att man inte kan gå rakt ut i gatan, mellan två bilar, utan att se sig för, och att han faktiskt kunnat döda oss. Han bad mig dra åt helvete. Jag var fruktansvärt nära att nita honom, på allvar.

Ser fram emot: Fredagens middag och discobowling med bästa kollegorna!

1 kommentar:

  1. Kan man få önska vad ett inlägg ska handla om?

    SvaraRadera