onsdag 2 december 2009

Hur man vet att PMSen är på g?

Jo, jag blir sjuk effektiv. Näst intill psykotisk Förvisso är jag även normalt ganska effektiv och noga med att hålla rent och snyggt hemma, men om jag i vanliga fall "bara" är pedantisk, blir jag dagana innan PMS hysteriskt pedantisk.

Sedan jag slutade jobba idag har jag:
Rusat runt hela stan för att hitta peppakaksklänning till Lova
Hämtat Lova
Gjort ett tafatt försök till att baka pepparkakshus
Handlat
Lagat middag
Diskat
Bakat mjuk pepparkaka
Sorterat samtliga garderober
Diskat ur varenda låda i hela köket, samt torkat hyllorna i alla skåp
Gjort samma sak i hallen
Samt i sovrummet
Dammat
Dammsugit
Sorterat alla smycken
Rivit ut allt i bokhyllan och gjort rent
Färgat utväxten
Peelat och lagt ansiktsmask
Färgat fransar och bryn
Gjort snyggt på hatthllan
Sorterat bland alla väskor

Lite småtrött nu..

1 kommentar: