tisdag 24 november 2009

Allt som glänser är fint..

Så här dagen innan lön är det ju vanligvis ganska tomt (i alla fall i min) i plånboken..Så i morse på T banan på väg till jobbet (för en gångs skull var jag dessutom i tid, i god tid dessutom) satt jag och grävde i mynt facket för att försöka skramla ihop till en chailatte att belöna mig själv med. (för att jag var ute i så god tid, hade jag varit sen hade jag skramlat efter pengar för att trösta mig själv med..) Då hittar jag en alldeles blänkande och skinande enkrona, som inte alls såg ut som vanligt. Jag blev väldans fascinerad av detta, och började noggrant studera denna fina och glänsande peng. Det visade sig vara en enkrona tryckt i år och de ser annorlunda ut jämfört med de gamla. Fråga mig inte varför jag blev så uppslukad av denna lilla runda glänsande grej, men det blev jag. Så uppslukad att jag missade att hoppa av på St Eriksplan som jag ska, och åkte hela två stationer till innan jag upptäckte att jag var på väg bort från jobbet.
Det blev att slänga sig av i panik, och åka tillbaka. Nu var jag inte ett dugg ute i god tid längre, utan snarare rejält försenad. Inte fick jag någon Chailatte heller, för kön var alldeles för lång för att jag skulle ha tid att stå i den. Så jag har kvar den fina och glänsande pengen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar