onsdag 25 november 2009

Vilken gentleman!


När jag skulle gå hem från jobbet idag spöregnade det, och jag hade självklart glömt mitt paraply hemma. Jag försökte så gott jag kan skydda mig med en tidning, men det gick sådär. Strax bakom mg gick en kille, han sprang kapp mig och sa "det där ser blött ut, du kan få låna ett paraply av mig, jag har råkat få med mig två, för jag antar att du är på väg till tunnelbanan..." Jag tänkte först att detta måste vara ett ovanligt smart raggningsförsök, men eftersom jag inte hade lust att bli dyngsur ignorerade jag det, och tackade ja till att låna ett paraply. När vi småpratade på väg till t banan visade det sig dock att han var gift, men barn, och inte på något satt försökte ragga. Vid tunnelbanan tog han tillbaka sitt paraply, och tackade för sällskapet... Vilken gentleman!!

Idag har vi varit och beställt en ny, stor, fin och underbar dubbelsäng, kommer om en vecka..Ja! Även om det är trevligt att trängas på 140 cm ibland, så ska det bli sjukt skönt med denna lyxiga säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar