onsdag 8 juli 2009

Dagens roligaste.

Hade en mycket trevlig kväll igår hemma hos Åsa, trots fullständigt uselt väder. Vi åt god mat, drack rose, och babblade enda in på småtimmarna.

Idag så träffade jag Jessika, vi tod en prommis genom Gamla stan (turister överallt) och avslutade med en god lunch på Fridays i Kungsan. Jag åt det jag alltid äter på Fridays, deras bruschetta, den är ljuvlig. Mått ganska bra ett par dagar, men nu känner jag att jag är ganska yr så jag hoppas att det bara är tillfälligt.

Dagens roligaste hände på t banan hem, mitt emot mig satt en kille i 18 års åldern, tydligen ganska trött, man såg att han fick kämpa för att hålla sig vaken, till sist går det inte längre och han somnar..mot axeln på den äldre mannen som satt bredvid.. Han måste varit väldigt godhjärtad, för han lät killen ligga kvar där i flera stationer, tills han somnade ännu lite djupare, och hans huvud trillade ned i mannens knä. Då väckte han honom väldigt försiktigt och sa "ursäka, jag tänke bara väcka dig, så att du inte missar din station menar jag".

1 kommentar:

  1. Total dålig jävla service på Fridays hade vi också.

    SvaraRadera