lördag 18 juli 2009

Jag överlevde! På håret med ändå..


Här har det varit väldigt tyst ett tag. Anledningen till det är att jag och resten av familjen vari på en liten semester, och- håll i dig, tältat. Tältat! Alla som känner mig vet att jag inte tältar. Det händer inte. Många av mina stackars friluftsälskade vänner ha genom åren försökt få med mig på diverse galenskaper som innebär att sova i tält, men jag har vägrat. Jag kan tänka mig att bo enkelt, men, jag måste ha tillgång till rinnande vatten och en ren toalett. Och väggar runt mig. Och ett tak. Annars får jag typ utslag på hela kroppen och svår ångest. Så fram tills nu har jag sagt tvärnej till alla förslag om semester i tält.


Hur jag blev övertalad den här gången vet jag inte. Jag gissar att det hade något att göra med en kombination av barnögon som bad, och att min sambo fyllt på mitt vinglas någon gång för mycket. Dessutom har jag starka minnen av att han sa att "hans tält är ett riktigt lyxtält".





Så, vi drog iväg med bilen till campingen i Vimmerby. Själva Astrid Lindgrens värld var över förväntan, och barnen älskade det. För Lova som är helt såld på Pippi, Emil, Karlsson och resten av gänget var det paradiset på jorden. Och det gjorde de där nätterna i tält värt det att se barnen så glada. MEN. Det regnade in. Det var trångt. De delade duscharna luktade urin och man kände sig mer skitig efter att man använt dem än innan. Toaletterna såg ut som de gör kl tre på morgonen på en sunkig Viking Line båt, dygnet runt...Överallt såg man foppatofflor (även på våra barn) och bara det kan ju ge en mardrömmar. Men men, det var ändå en toppensemester, men det därmed tält... nej...Not my cup of tea. Men det kanske går att vänja sig?

Jag kanske kommer lägga upp bildbevis senare..

3 kommentarer:

  1. Its not my cup heller!!

    SvaraRadera
  2. Det där var från mig alltså! =)

    / Jess

    SvaraRadera
  3. Grejen med tält Johanna, är att INTE vara på campingplatser, utan att vara i naturen! Dock så vet jag att du och din mamma kanske inte är onaturligt intresserade av friluftsliv i någon större utsträckning. ;)

    Kram!
    /Kusin Viktor

    SvaraRadera