måndag 6 juli 2009

Klart att jag ska ha en blogg!

Jag har aldrig förstått tjusningen med att ha en blogg, men eftersom jag med stor glädje följer alla andras bloggar så tänkte jag att "why not?" Som tonåring skrev jag dagbok som besatt, och att läsa mina gamla dagböcker idag är jättekul....så om inte annat så är det en investering för framtiden. Tänk allt man glömmer, allt roligt som barnen gjort eller sagt, som man tänker att "det här måste jag komma ihåg"...SURE. Efter en vecka har man glömt det. En blogg borde väl kunna få ordning på det hoppas jag.

Dessutom har jag en väldans massa tid just nu, är sjukskriven i tre veckor, och har semester i tre direkt efter det, så jag borde kunna skriva en roman under den tiden.

Min läkare har sagt år mig att inte ligga hemma i sängen (jag är sjukskriven för stress...en lång historia som inte har med jobbstress att göra..) utan vara ute och göra så mycket normalt som möjligt. Vilken jag försöker med, men jag känner mig hur dum som helst. Kan man sitta på cafe och skvallra med en kompis, borde man ju kunna vara på jobbet också kan man tycka. Jag vet att poängen är att jag ska få en paus från alla slags krav, men ändå. Det känns bara så dumt! Ska försöka bortse från det den här veckan och inte bara vara hemma, jag blir bara ännu mer stressad av att ha långtråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar