måndag 27 juli 2009

Kan bara hända mig..

Idag har jag lyckats göra bort mig mer än vanligt..Herregud. Men, först en kort sammanfattning av vad som skett sedan jag bloggade sist (jag ska bli bättre, så snart semestern är slut, jag lovar!)

Here it is: Sagostigen, vin,, hälsat på kompisar, glass, vin, spelat kort, vin, badat, grillat, vin, vin, vin, lämnat Lova, vin, regn, TP, vin, sovit, letat lokaler till bröllop (mitt), uteservering, vin, vin, cider, shoppat, vin, stockholm, hämtat Lova...vin..snart Prison Break..

I alla fall, till mina eskapader under dagen. Jag sitter på t banan med Lova i morse och hon sätter sig i sin älskade rosa paraplysulky, och då går någon mackapär sönder så att vagnen fälls ihop så fort hon sätter sig i den. Jag, som inte är den bästa på att ta tio djupa andetag och tänka efter, blir hyfsat irriterad, eftersom vi bara haft vagnen ett år, och längre än så kan man ju tycka att den ska hålla. Jag inser att vi inte är speciellt långt ifrån affären där den är inhandlad (tror jag). till saken hör att jag under åren behandlat vagnar ungefär som handväskor, och under Lovas3,5 åriga liv har hon haft inte mindre än 9 vagnar, så man får faktikst förstå att det inte är helt enkelt att hålla koll på allihopa.. Jag stegar i alla fall in i butiken och förklarar att jag tycker att det är oacceptabelt att vagnen redan är trasig. En ganska otrevlig tjej säger surt att "de där vagnarna sålde vi inte ens i den färgen förra året" . Eftersom hon hade en sådan otrevlig ton så förklarade jag i minst lika otrevlig ton att hon uppenbart inte har någon som helt aning om vad hon pratar om, eftersom jag köpte den här vagnen för ganska precis ett år sedan. Jag la också till (ganska högt, så att de övriga kunderna skulle höra) att om deras vagnar bara håller i ett år kanske de ska informera om det vid inköpstillfället. Hon vägrade fortfarande hjälpa mig, men en annan tjej som jobbade där kom och tittade och sa att de självklart skulle byta ut vagnen. Bara det att de inte hade den vagnen inne och det skulle ta tre veckor innan de kom in igen (dock inte i rosa). Jag undrade då vad de tyckte att lova skulle använda under tiden? (jag har naturligtvis inte kvar alla de andra nio vagnarna, de är sålda) Hon funderade lite och gick sedan in på lagret, och kom ut efter en stund med en svart vagn, som ser helt ny ut. Vagnen är i samma modell som den jag har, fast, den lite dyrare och lyxigare varianten. Hon frågar om jag kan tänka mig att ta den vagnen som ersättning för den trasiga, den här vagnen hade ett par köpt, använt ett par dagar men sedan insett att vagnen inte hade de funktioner som säljaren påstätt, så de hade tagit tillbaka den, och eftersom den hade använts ett par dagar så kunde de inte sälja den. Självklart tackade jag ja, och åkte hem, mkt nöjd med att inte bara fått byta ut den trasiga vagnen, utan också fått en bättre.

Detta har jag suttit och varit nöjd med hela dagen och kvällen, tills at jag pratade med min sambo i telefonen alldeles nyss. Han sa "men, var inte det där en vagn som du fick?" Visst kom jag ihåg att jag för ca ett år sedan fick en vagn av en bakant som hon inte längre använde, men jag var helt säker på att det var en annan rosa liten sulky, som jag inte använt så mkt, så jag svarar att "nej, han blandar ihop det, den här har jag köpt. Vi pratar vidare en stund, lägger på...och då slår det mig. Han har helt rätt. Helt. Jag var i affären och tittade på paraplysulkys för något år sedan, men köpte aldrig någon. Istället fick jag ta över en....

Summa summarum. Jag har bytt ut en flera år gammal sulky, som jag inte ens köpt, mot en, i stort sett, sprilans ny, och dessutom lyxigare variant än det jag hade. Och nu sitter jag och skäms och svär på att jag ska sluta vara så in i norden envis och impulsiv!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du och lova förtjänar en ny vagn efter det där *S*

    SvaraRadera
  2. Dom där Sulkyhjulen skulle jag vilja slicka på....

    SvaraRadera