tisdag 7 juli 2009

Vaken alldeles för tidigt.

Min pojkvän är verkligen världens finaste och bästa på alla sätt och vis, men, han är urusel på att passa tider. På vår allra första date, så var han faktiskt i tid (och jag en kvart sen, men det är en annan historia), men efter det så har han såvitt jag kan minnas alltid varit minst tio minuter sen, ibland upp till en timme.

Likaså är han sen i stort sett varenda morgon när han ska till jobbet (han påstår att det är något fel på alarmet på hans mobil, det ringer inte..). Varje morgon vaknat jag av att han skriker "åh nej" och sen börjar rusa omkring som en dåre. I vanliga fall lyckas jag för det mesta dra täcket över huvudet och somna om, men idag, då blev jag upplyst om att han inte hinner hämta tvätten i tvättstugan. Så ,sjuuuukt tidigt på morgonen blev jag tvungen att gå och hämta 10 kilo tvätt, och nu ligger all tvätten i soffan och förväntar sig att bli sorterad, och vikt, och strykt. Jag vet att jag skrev att jag älskar att städa, men att sortera tvätt, och stryka, det räknar jag inte dit. Det är tvärtom något av det värsta jag vet.

Funderar starkt på att gå och lägga mig igen, det är ändå höst ute, och tvätten lär väl ligga kvar när jag vaknar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar