måndag 24 augusti 2009

Tid som inte räcker till.

Saker jag vill hinna med:
*Jobba heltid.
*Sova åtta timmar per natt.
*Leka med barnen minst två timmar varje dag.
*Laga ordentlig och genomtänkt nyttig mat, varje dag.
*Ha ett perfekt städat hem.
*Kvalitetstid med Marcus minst en timme om dagen.
*Umgås med mina vänner, mist en helkväll i veckan.
*Ringa släkt samt alla vänner minst en gång i veckan.
*Träna 3 dagar i veckan.
*En heldags shopping i månaden, där jag i lugn och ro kan leta efter det jag behöver.
*Egentid, ligga och läsa en bra bok, en halvtimme om dagen.

Saker jag hinner med:
*Jobba 90 % (detta är dock beroende på min arbetsgivares ganska generösa inställning till vad en heltidsvecka innebär)
*Sova max sex timmar per natt.
*Umgås med barnen massa timmar om dagen, dock större delen av tiden medans jag gör annat.
*Laga något sådär ok mat fem dagar i veckan, ordentlig en gång och helt bedrövlig en gång.
*Ha ett ganska så städat hem sju dagar i veckan.
*Kvalitetstid med Marcus ca två timmar i veckan på barnveckor,betydligt bättre, men inte perfekt barnfria veckor.
*Umgås med vänner 2 gånger i månaden i snitt.
*Ringa mormor på lunchen.
*Cykla till jobbet.
*Stress shopping lite då och då, riktig lyx shopping två ggr om året.
*Egentid? Skulle vara när Lova är sjuk och sover då..

Summa av detta? Jag behöver timmar på ett dygn, och fler dygn per vecka.

3 kommentarer:

  1. Eller så sänker du dina krav.

    SvaraRadera
  2. För att inte tala om alla de timmar du och jag spenderar messa varandra angående framtida kontroversiella planer.

    SvaraRadera
  3. Japp, icke att förglömma. Smida planer vill jag också ha tid med i större utsträckning.

    SvaraRadera