måndag 31 augusti 2009

En ny epok i Lovas liv!


Idag är jag hemma och vabbar, för ovanlighetens skull. Lova gick en dag på dagis,och blev sjuk. Gick fyra dagar, och sjuk igen. Helt ohållbart.
Vad som är ännu mer ohållbart är att Lova nu gått två år på dagis och forfarande inte trivs. Efter otaliga möten med personalen (senast med en förskolechef som mest satt och försvarade sig som om hon var anklagad för mord eller något) så har jag gett upp. Dagis funkar inte för Lova. Det är för stökigt, för stora grupper, och för lite aktiviteter som hon tycker om. De gånger de gör något på dagis, går på utflykt eller dyl, trivs Lova. Men att bara stå en hel dag på en gård men 60 andra barn..Inte hennes grej helt enkelt.

Efter senaste mötet fick jag panik när jag insåg att det inte finns något de kan göra (iof inte så underligt, personalen kan knappast klona sig) och mailade på vinst eller förlust till massa dagmammor och frågade om plats. Fick tillbaka ca 20 nej, men en skulle höra med en kollega. Och dagen efter så ringer en tjej och erbjuder Lova plats! Lova var sjuk redan i fredags, men jag tryckte i henne massa alvedon och vi gick dit och hälsade på. Ett stort fint hus i Mälarhöjden, en fin trädgård, men studsmatta, lekstuga, gungor, liten rutchkana, bilar, cyklar..rena drömmen! Bara fem stycken barn går där nu, och de göra massa roliga saker. Går på djurskötarkurser på 4H gården, träffar andra dagmammor och deras barn och har rytmik, naturgrupper, och går på kyrkans barntimmar.. Helt annan verksamhet mao. Kände direkt att detta passar Lova som handen i handsken! Vi hade jättetur och redan om 2 veckor så börjar Lova!!

Jag är sååå glad!!

Nu ska jag gå och bada lilla sjuklingen, för hon har målat sig helt orange..
Ikväll ska hon till sin pappa, och jag och Marcus ska hitta på något kul att kicka igång veckan med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar