tisdag 8 september 2009

Äpplet faller inte långt från trädet..

Lova ska som sagt börja hos dagmamma om någon vecka, och för ett par dagar sedan utspelar sig följande konversation

L: Mamma, kan jag få en ny ryggsäck?
M: Varför då, du har ju säkert tio stycken jättefina ryggsäckar
L: Men jag vill köpa en ny ryggsäck
M: Varför då?
L: Jag måste ha en ny snygg ryggsäck på nya dagiset, så att alla barnen ska tycka om mig...

Lova har alltså redan vid 3 års ålder ärvt min övertygelse om att ett ny snygg väska löser alla (och då menar jag verkligen ALLA) problem. Jag förstår precis hur hon menar, skulle jag byta jobb, skulle jag med 100 % sannolikhet införskaffa en ny väska som självförtroendeboost innan jag gick dit första dagen. Andra problem som löses (eller åtminstone lindras) med hjälp av en ny väska är: kärleksbekymmer, rastlöshet, bakfylla, pms, depression, influensa (av hänsyn till omgivningen bör man dock sköta shoppingen via internet)dåliga hårdagar och tandvärk.

Självklart har jag alltså skaffat en ny fin väska åt min lilla prinsessa och hennes samling av väskor ökar i samma takt som min..

1 kommentar:

  1. Va? Påstår du på något vis att en riktigt schysst väska inte löser exakt alla dina problem?

    SvaraRadera