tisdag 29 september 2009

Mitt nya favorit program.


Jag kan inte hjälpa det, jag älskar Hollywoodfruar på Tv 3! Min favorit är Maria, nej, hon verkar kanske inte vara den vassaste kniven i lådan, men snäll som få. (snäll är en klart underskattad egenskap)Dessutom är hon så otroligt underhållande,i sista avsnittet när hon var lycklig som ett barn över att hon köpt ett kylskåp (för egna pengar!!)fullt med godsaker åt sin familj...Det går inte att inte gilla henne. (Kvinnan bevisade verkligen sin godhet där, hon struntade i att köpa en ny handväska, och köpte istället denna present åt sin familj. Jag upprepar: STRUNTADE i att köpa en ny handväska..Hon är Moder Theresa i mina ögon!)

Anna Anka däremot kan jag inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om. Ok. kvinnan lider ju uppenbart av någon slags störning och verkar vara allt annat än sympatisk, men man kan ju inte låta bli att bli imponerad av denna enorma hype hon skapat i lilla Sverige. I veckor har hon varit hetaste nyheten i tidningar och tv. Vad är det med människor som gör att de blir så fruktansvärt provocerade av Anna Anka?? Jag fattar det ärligt inte. Nej, hon verkar vara en ganska dryg och otrevlig människa, men sådana hittar man väl överallt. Mrs Anka befinner sig dessutom på andra sidan Atlanten, så för oss i Sverige kan det väl inte spela så stor roll. Det borde finnas betydligt värre personer för media att rapportera om enligt mig. Hon har en förmåga att spotta ur sig den ena kommentaren dummare än den andra, det kan jag hålla med om. Men vissa saker hon säger tycker jag inte är såååå tokiga. Visst, hon tar det alltid några steg för långt, men ändå.

Detta med att man ska hålla sig lite fräsch för sin partner tex. Jag håller med. Allt för många, inkl mig själv, har en tendens till att sluta bry sig helt efter något år tillsammans. Varför!? Att hålla liv i ett förhållande är tillräckligt svårt utan att det fysiska attraktionen ska försvinna. Att lufsa omkring i slitna mjukiskläder med lite stubb på benen varenda kväll i ett års tid måste ju släcka all passion. Med det inte sagt att man inte ska kunna få vara sådan också, ibland, men många blir nog alldeles för bekväma...Detta tycker jag dock gäller även killarna. Att anstränga sig lite för sin partner tyker jag alla ska göra!

Den tredje lilla Hollywoodfrun tycker jag att de kan klippa bort ur serien, hon är verkligen bara så trist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar