måndag 14 september 2009

Första dagen hos dagmamman avklarad.

Idag var Lova första dagen hos sin dagmamma, jättekul! Det här kommer att bli sååååå bra. Jag var med hela dagen men redan i morgon så kommer hennes pappa att lämna henne där själv några timmar. Jag är hur nöjd som helst, Lovas dagmamma Viktoria, samt de två andra dagmammona som hon samarbetar med verkar vara fantastiska människor, som är jätteengagerade i sitt arbete med barnen. Åh så bra det känns!

Nu sitter jag helt utslagen i soffan...Vi var på bröllop i Grästorp i helgen. Fråga mig inte var det ligger, för det vet jag inte, men det var långt bort, så det känns som jag spenderat helgen åkandes bil. Men det var ett jättefint bröllop med kanonrolig fest, så det var det värt alla gånger.

Precis lämnat Lova till sin pappa, och det känns som vanligt sjukt tomt hemma..Man blir lite schizofren av detta med varannan vecka..Ena veckan har vi två barn och det är full rulle med bara massa barnaktiviteter, barnmat, barn tv och allt sådant. Sedan rätt som det är vi själva och istället blir det after works, utekvällar, vuxen mat och vuxentid... Självklart finns det alltså fördelar med att ha barnen varannan vecka, men neej, jag saknar dem redan!!

Nu ska jag ta tag i städningen (en fördel med att barnen inte är här, efter man städat så är det fint i mer än fem min) och sedan åka och handla. Ikväll ska jag spana in Hollywood fruar på tv..har höga förväntningar och hoppas på att det ska lindra lite av abstinensen efter Desperate Houswifes..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar