söndag 20 september 2009

Killinggänget på Dramaten


Här har det varit sjukstuga i nästan en vecka..Någon slags light variant av svininfluensan skulle jag vilja kalla det. Hosta (som förvisso fortfarande är kvar) halsont, feber och ont i kroppen. Riktigt trist...
Nu håller jag tummarna för att jag ska kunna gå och jobba imorgon, fick just ett mess av Lovas pappa som skrev att hon hostat så hon kräktes i natt. Om någon timme kommer hon hit och jag är redo med diverse mediciner, jag får panik om jag måste vara hemma imorgon!!! Känns som ett bra mål med att ha ett arbete är att vara där MER än man är hemma sjuk eller vabbandes... Känns inte som att så är fallet just nu

Igår var i alla fall jag och älsklingen på premiären av Killinggänget på Dramaten. Hade ganska höga förväntningar som tyvärr inte helt infriades. Visst var en småkul, och stundtals riktigt smart och bra, men neeej...Tyvärr var det till största delen en besvikelse. Pjäsen handlar om män i grupp, och karaktärerna är karikatyrer på dem själva. En smart pjäs men underhållningsvärdet var inte så högt.
Efter Dramaten åkte vi till söder och gick på min favvo tapasrestaurang, "La Cucaracha". Väldigt god mat och jättemysigt. Efter det blev det en drink på "och himlen därtill".

Nu kommer lilla prinsessan hem om en timme och då blir det pusskalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar