onsdag 23 september 2009

Hjälp.

Trotsåldern har kommit till Snöbollsgränd. Trotsåldern Deluxe. Jag trodde faktiskt att jag skulle bli skonad från detta, det är ju i treårs åldern denna plåga brukar infinna sig, och eftersom Lova ska fylla fyra om en månad, så förutsatte jag att faran var över. Lite stolt över mina goda parenting skills var jag också, och tänkte att det var ganska snyggt gjort att uppenbart få denna ålder att passera utan ett enda vredesutbrott från Lovas sida (nåja, ganska få i alla fall).

Igår tvingades jag dock att inse att jag inte klarat mig. Igår morse tog det mig 45 minuter, att få på henne kläder och ta oss ur lägenheten. På riktigt. ALLT jag gjorde var fel, jag packade ryggsäcken på fel sätt- vredesutbrott nr ett. Jag packade upp ryggsäcken igen, för att låta henne visa hur man packar rätt, då förstörde jag något- vredesutbrott nr två. Hon sa att hon ville ha fem saker i ryggsäcken, jag ber henne ta fram de saker hon vill ha, hon packar ner en sak, och sedan kommer vredesutbrott nr tre, hon har nämligen bara tråkiga saker i sitt rum. Så fortsatte vi, och vid vredesutbrott nr 19 gav jag upp och mutade henne med glass, bara vi kunde gå nu. Det funkade. Väl framme hos dagmamman var hon sitt vanligt glada jag igen. Idag köpte jag ett storpack glass, ska jag klara mig igenom detta utan att bli gråhårig i förtid, så kommer det behövas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar